בחירת שיש איננה דבר של מה בכך; אם בעבר סוגי השיש למטבח היו מצומצמים והתמקדו בשיש הטבעי, הרי שהיום קיים מגוון רחב של סוגי מטבחי שיש: החל מהשיש הטבעי ועד לסוגי מלאכותיים שונים של שיש באיכויות משתנות. ההיצע הרחב של סוגי השיש מאפשר לקונה שיש חופש בחירה גדול בכל ההיבטים: בהיבט העיצובי, הכלכלי, האיכותי ועוד.

איך בוחרים מטבח שיש?

כאשר מגיעה העת לבחון ולבחור מטבחי שיש לבית, יש לשים לב למספר רכיבים:
– התאמת עיצוב השיש לעיצוב הכללי של הבית;
– מחירים המאפשרים את רכישת השיש;
– המאפיינים הדרושים: עמידות לחום, נוחות ניקיון, חוזק ועוד.

סוגים של מטבחי שיש, יתרונותיהם וחסרונותיהם

שיש אבן קיסר קוורץ- זהו סוג שיש מוכר ופופולארי, המיוצר בישראל על ידי חברה ישראלית. שיש אבן קיסר מיוצר מקוורץ ומתאפיין בטווח רחב של עיצובים ובמחירים נוחים לכל כיס.

שיש גרניט- שיש גרניט זהו השיש הטבעי. הוא נהנה מאותנטיות ואיכות בלתי מתפשרת, כמו גם ייחודיות בכל משטח שיש, אך טומן בחובו מחירים ההולמים את איכויותיו.

גרניט פורצלן- גרניט פורצלן הוא שיש איכותי המופק כדי לייצר משטח שיש עמיד לטמפרטורה, לכלוך ועוד, ומתאפיין במחירים יקרים יותר בהשוואה לשיש אבן קיסר קוורץ.

שיש חברון- זהו שיש המופק מאבן גיר. שיש זה נהנה ממחיר נמוך ונוח, אך נחשב גם לפחות עמיד ופחות נפוץ יחסית לסוגי השיש האחרים.

שיש דקטון- שיש דקטון הוא הגרסא הספרדית לפורצלן העשויה ממינרלים רבים. הוא נהנה מעמידות, מניקיון נוח וקל ובעיצובים שונים, אך כולל מחיר גבוה וחוסר גמישות.

שיש סיליסטון- זהו שיש ספרדי שמקביל במידה מסוימת לאבן קיסר קוורץ הואיל והוא עשוי מחומרים דומים. הוא נהנה ממגוון רחב של עיצובים וממחיר נוח, אך עמידותו בפני חום, מוגבלת.