בשוק השיש הישראלי והעולמי ניתן למצוא סוגים רבים של שיש: שיש ישראלי, שיש איטלקי, שיש ספרדי; שיש טבעי או שמא שיש סינטטי; שיש במחירים גבוהים ונמוכים; שיש בעיצוב ייחודי- כמו שיש הגרניט הטבעי- או שיש בעיצובים אחידים לבחירה; ועוד. בין סוגי השיש האיכותיים, הפופולאריים והמוכרים, הינו הדקטון. הדקטון, שיש שמיוצר על ידי החברה הספרדית "קונסטינו", הוא בין סוגי השיש הנוחים הקיימים, ומאפייניו ודרך בחירתו יפורטו במאמר זה.

מאפייני שיש דקטון

כאמור, הדקטון הוא שיש ספרדי שמיוצר ע"י "קונסטינו". דרך הייצור שלו, בשונה מאבן קיסר קוורץ, משלבת בין 20 סוגי מינרלים שונים ודחיסתם יחד לחומר מוגמר בחימום במעלות גבוהות מיוחד. אופן הייצור במעלות הללו מבטיח לשיש הדקטון עמידות גבוהה בפני חום ובפני שריטות ואף מייצר משטח אחיד שאיננו בולע לכלוכים.

יתרונותיו המובהקים של הדקטון הינם באיכות השיש ובנוחות השימוש בו: הדקטון עמיד למשטחים חמים, כך שהנחת סיר רותח על השיש לא תפגום באחרון; הדקטון אף עמיד לשריטות- דבר שמהווה יתרון נוסף וחוסך תיקונים, עוגמת נפש וצבירת לכלוכים על השיש; וכן מאפשר ניקיון קל ופשוט, כיוון שהוא לא סופח כתבים ושומר על ניקיון ועל סטריליות.

עם זאת, לאיכויות הדקטון ישנו תג מחיר: מחירו של הדקטון איננו זול, אף כי פעמים רבות נמצא כמשתלם ובעל תועלת העולה על העלות הנדרשת.

טיפים לבחירה נכונה של שיש דקטון

חשוב לדעת כי ישנם סוגים וצבעים רבים של דקטון. הייצור הסינטטי, בניגוד לשיש גרניט הטבעי, מאפשר ייצור מגוון יותר של דוגמאות עיצוב: צבעים בהירים וכהים במרקמים משתנים. בחירת הדגם הספציפי צריכה להיעשות בהתאם לקו העיצובי הכללי של הבית ובהלימה לתקציב.

כמו כן, חשוב לשים לב שישנה אחריות על השיש. נוסף על כך שאחריות מעידה על איכות המוכר, היא גם מבטיחה את יכולת הקונה להנות מהדקטון בצורה המיטבית.