מבין סוגי השיש הרבים הקיימים, ניתן לציין שניים מרכזיים: דקטון ואבן קיסר. אבן קיסר, למעשה, זהו שמה של חברה ישראלית המייצרת סוגים שונים של שיש. בראשית דרכה היא ייצרה אבן קיסר קוורץ- שיש עשוי מהמינרל קוורץ, ובהמשך ייצרה גם את שיש אבן קיסר פורצלן העשוי, כפי שניתן להבין, מפורצלן. על ההבדלים ידובר במאמר זה.

מהו דקטון ומהו שיש אבן קיסר

דקטון הוא משטח פורצלן המורכב מכעשרים מינרלים הנדחסים יחד ומחוממים בטמפרטורה גבוהה מאוד, כדי למקסם את איכותו וחוזקו של השיש. כאשר אומרים אבן קיסר, יש להבין האם מתכוונים לאבן קיסר קוורץ או לאבן קיסר פורצלן. ככל שמדובר באבן קיסר קוורץ, הרי שאבן קיסר קוורץ הוא שיש המיוצר מהמינרל קוורץ. השיש מתאפיין במגוון עיצובים רחב, באיכות טובה ופופולאריות וכן במחיר נוח.

המשותף לדקטון ולאבן קיסר הוא היותו של השיש סינטטי ולא טבעי כמו שיש גרניט, וכן שלשניהם ישנו היצע רחב של סגנונות עיצוב. עם זאת, הדקטון עמיד יותר בפני חום ושריטות, קשה יותר להתלכלך ונוח יותר לנקות. לצד זאת, מחירו של הדקטון גבוה יותר מזה של אבן הקיסר.

אבן קיסר מראה אף הוא עמידות וסגנונות עיצובים מרובים, אף שפחותה ביחס לדקטון, ומתהדר במחירים זולים ונוחים יותר ביחס לדקטון.

דקטון או אבן קיסר: מה עדיף ולמה?

בבחירה בין דקטון לאבן קיסר יש לקחת בחשבון מספר רכיבים. ראשית, יש להבין האם מדובר באבן קיסר קוורץ או באבן קיסר פורצלן: ההבדלים בין דקטון לאבן קיסר קוורץ רבים וגדולים יותר מאשר בין דקטון לאבן קיסר פורצלן. בנוסף, יש לקחת בחשבון את העיצוב הרצוי, ולבחון אלו מבין האפשרויות מספקות את אותו עיצוב; את העלויות שניתן להשקיע בשיש, נוכח פערי המחירים בין סוגי השיש; ולבסוף, את כמות שנות האחריות הניתנת על כל אחד מהם.